Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 23 januari 2009 18:51

Genom att adoptera denna droppe och placera den på din hemsida/blogg, så visar du sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i sin ensamhet.

Av Anna - 23 januari 2009 18:14

I dag har jag mest hållt på att tvättat och städat...men nu är jag äntligen klar med det för att få lite tid att sitta och skriva på min kära blogg...jag trodde inte att jag skulle bli så blogg broende som jag är..men det är jag och tycker att det är jätte roligt att ha en blogg...i kväll ska vi titta på lets dance och äta ost bågar hela familjen..vi ska äta kyckling&pommes... nu mäste jag kolla kycklingen i  ungnen...

Av Anna - 22 januari 2009 17:55

Idag ska jag och Wendela gå till tandläkaren för första gången få lite info om vad man sak äta och att tänderna måste vila 2 timmar mellan varje mål innan man ska äta igen.. Sen så gick vi hem och åt lunch med mormor och Thea,sen förberedde jag & Wendela  oss till för att gå till tåget för att åka ner till Nynäshamn för att in köpa en hundsko&gå till apoteket för att hämta medicin åt doggen..så passade vi på att gå ner till.http://www.pernillas.se/, där kan man göra riktiga fynd i bland....

Av Anna - 21 januari 2009 13:17

Ja som rubriken ovan ska min kära mamma komma och hälsa på och sova över tills i morgon...idag ska vi ta sönder pepparkaks huset när Emma kommer hem från skolan...i natt har Wendela sovit hela natten igen utan att vaknat...vi ska äta kött gryta och ris...sen ska Emma till scouterna eftersom det är onsdag det tycker Emma är roligt...jag frågade om hon var på väg men hon och uppfödaren till hennes Fiona satt hos vetrinären :( för hon hade ont i tassen stackar Fiona.....

Av Anna - 20 januari 2009 15:09

Ja Wendela håller på att få en tand i över käken så hon är förkyld och febrig och sover inte alls lika bra som hon brukar göra på nätterna vaknar titt som tätt...jag måste säga att jag är verkligen bort skämd av att kunna sova hela nätterna det märks verkligen när Wendela har varit strulig på nätterna...men det är jag glad för det har alla ter barnen gjort...Thea är på bättrings vägen nu från urinvägsinfektionen men jag och min sambo har bestämt att hon får vara hemma denna vecka också för det är bara bra eftersom det går så mycket förkylningar över allt...nu ska jag börja med maten och vi ska äta köttfärsgratäng.... nu ska ge bort en Adward till min kära vän som heter www.mammsen.bloggagratis.se


Mammasen: för att du är en heltunderbar mamma&kompis


 

Av Anna - 19 januari 2009 12:28

I morse vaknade jag kloclan 4:30 för att mitt lilltroll skrek för att hon hade feber...Jag tror att hon har en Öroninflammation på g men det är för tidigt att gå till doktorn det väntar jag med tills i morgon då ringer jag till Vårdcentralen...i dag ska jag försöka att vika tvätt men det får jag se om jag orkar..i morse komm Thea hem från farmor&farfar för att hon har sovit över där i natt ...Emma är i skolan kommer hem i eftermiddagen  från dagmamman som hon går hos som  fritids  efter skolan ...Tänk att det snöar ute när Wendela&Thea blir friskare så ska vi ut och åka pulka det är mysigt..





Av Anna - 18 januari 2009 21:28

På eftermiddag när Emma kom hem var hon så stolt för att hon hade gjort en överraskning på pappas jobb till mig gulliga hon tycker jag .... jo för hon   vet att jag älskar att tända ljus så hon har gjort en ljusstake för värmeljus...då blev jag jätte glad på henne hon är verkligen duktig mitt stora troll tycker jag..mammas stora älskling faktiskt...

Av Anna - 18 januari 2009 12:37

I dag vaknade jag förkyld inte alls roligt....i dag måste jag bara berätta att min m itt lilltroll gick några steg till och hon fyller 10 månader i dag...nu sitter jag alldeles själv för min kära sambo tog våra äldsta trollungra med till jobbet och fixsa våran husvangn som vi ska ha på semestern och det är heltunderbart sätt att ha semester på att campa....för att vi brukar campa på en Camping som heter Silverköparen och den ligger i Sala och när vi är där så brukar vi passa på att åka till sala silver gruvor och det är mysigt..men för några sommarar sen så åkte vi Siljan runt..jag tycker att det är roligt att campa och ligga på olika campin platser för man får se så mycket..

Ovido - Quiz & Flashcards